onsdag 5 november 2014

Vissa dagar vill jag ha efterrätt...fika...godis

Inte är jag sockerberoende inte. Men säg såhär, LCHF vore dödsstöten för min kropp. Mitt system är inte kompatibelt med smör, olja eller ister. Mitt system funkar ihop med kolhydrater, och kolhydrater only. HCLF. Proteiner jag jag både ha och mista, det är gott som mat. Ger mig inte så mycket. 
Men kolhydrater.. Mmm.... 
Nu är detta inte ett blogginlägg om mat, diet, bantning, obantning, utan bara om mitt pågående efträttssug. Eller kanske lite godis i alla fall, det kan en väl få såhär på bloggonsdagen?
Annars har det inte hänt så mycket värt att blogga om, möjligtvis med undantag från ytterligare en trevlig (trevlig? rolig och givande ska det stå!) signeringslördag. Och på lördag är det dags igen - yours truly ser fram emot detta!!
Häromdan var det västsveriges värsta åskoväder i malinillaminne. Lilla kattan blev så rädd för blixtarna utanför fönstret att hon gömde sig under bordet. Där var ju egentligen mitt tillhåll, så jag satte jämte henne och blundade hårt. 
Dottern, som är åskrädd sov sött, maken var på the Knifekonsert (SKITbra, enligt maken). 
Desto vackrare var himlen igår
Näppe, nu ropar kolhydraterna på mig i skafferiet, dags att kila!!



 


1 kommentar:

  1. Kolhydrater är min näring med, min mage skulle bryta ihop på fett och proteiner...

    SvaraRadera