onsdag 18 februari 2015

Plötsligt händer det... igen

Och nu är den på G, på ingång, på tröskeln och trippar förväntansfullt. Våren! Våren är ta mig tusan nästan här. Plötsligt händer det, plötsligt vänder det. Som jag har längtat hela senhösten och hela sega vintern. Våren. Våren. Äntligen är all vånda över D-uppsatsen över, mitt examensbevis från speciallärarutbildningen ligger tryggt och säkert i en låda. Bara väntar på att användas. Den meckiga axeloperation är gjord, bara att vänta på att resultatet ska bli bra. Men nu är våren i alla fall på ingång, då går allt lättare. Små fina snödroppar vinkar i rabatten, och fåglar som jag inte vet namnet på sjunger i nya stämmor. Vår! Vår!! Vår!!!
Just nu bidar jag min tid och smider planer mer eller mindre i det tysta. Vissa små och andra betydligt större. Projekt projekt. Yours truly's motto för 2015 är "låt oss ha storhetsvansinne", this is the year liksom. Ett av projekten är en uppföljare på min bok Mirell. Problemet är bara att min älskade lilla luftiga dator har preparerat sig med sömnmedel. Så fort jag sätter/lägger mig tillrätta i soffan med datorn i knäet/på magen och börjar skriva så somnar jag. Crap. Eftersom jag ofta somnar med handen (skriver med vänster) på tangenterna blir det ibland gucuffrydfyfujpcjxxzdq mitt i texten. Eller massa mellanslag. För att komma runt detta sparar jag hysteriskt, hela tiden, nonstop.
You cant't fool me, dear computer!  

5 kommentarer:

  1. Snödroppar här också - visst är det härligt!

    SvaraRadera
  2. "Låt oss ha storhetsvansinne!" - oerhört bra, det ska jag ta till mig!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag lever oxå efter devisen att ha storhetsvansinne och har gett mig in i nått jag aldrig i livet trodde skulle hända lilla mig! Huu, undrar hur det ska gå, men en härlig inställning är det i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Härligt inlägg! Tack för det! :)
    Låt oss tro att alla våra storhetsvansinnesplaner går i lås. Amen!

    SvaraRadera
  5. Skrattar gott åt att du somnar vid datorn. Det är nog inte helt vanligt. Kanske är det ditt sätt att rymma från uppgiften :) Men energin brukar komma med våren så du kommer nog igång snart.

    SvaraRadera