onsdag 6 april 2016

S-holm vs G-borg a'la bibblastatus

Som författare har jag vissa tics för mig. Med stor vånda och tveksam förväntan brukar jag följa mina böcker på olika bibblor. Jag gläds med de utlånade från hyllorna och lider med de kvarvarande på dem. Min mest spännande bok att följa är Det är jag som är Mickan!, den första kapitelbok för barn och ungdom som skrivits i Sverige där huvudpersonen är en transperson. Henne följer jag runt om i Sverige, och gläds åt den uppskattning och uppmärksamhet min kära Mickan får. När t.ex. en mycket känd svensk skådespelare hyllar boken då njuter mitt författarhjärta, och jag känner att jag nått ut till den målgrupp som avsågs, och som inspirerade mig att skriva. 


Hur ligger det då till med bibblorna i våra två största storstäder? Bra, bra, bara bra, är mitt enhälliga svar. I Stockholm är läget såhär: 


Snyggt va? I Göteborg är hon också populär att läsa:

För att sammanfatta det hela, yours truly är hashtagg nöjdförfattare atm : ))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar