tisdag 10 juni 2014

Inlägg #101

Hejhejhej, jag är tillbaka! Klarade mig en hel dag utan bloggning, men nu är jag på't igen. Tänkte starta mig en egen utmaning, att fortsätta blogga. Inte varje dag, men siktar på varannan. Med ev korrigering under semestern. Kanske blir det mer, kanske blir det mindre. Jag vill eg byta namn på min blogg, kanske också i ett annat bloggföretag. Företag? Domän? Vet inte vad det heter. Så, om någon vet hur man gör detta blir jag mer än jättetacksam för support!! Semestern... Yours truly har ju sommarlov nu, men inte semester för det. Men, jag måste tillstå att jag jobbar med en lätt släng av semesterfeeling. Kan bero på det vackra, varma sommarvädret. Det är varmt på dagarna och vackert på kvällarna. Titta vad fint det är från vårt fönster:
Sommarvacker kvällshimmel, eller hur?
Visst vill man bara sitta och sippa semesterdrinkar på balkongen, lyssna på kvällssjungande fåglar och beundra solnedgången. Att få beundra solnedgångar i lugn och ro när man har en kamera/fotograferingstokig make som  är däremot en logistik som inte går att sy ihop. Nähä, får då ska jag p o s e r a, med ryggen emot den vackra himlen. Tålamodigt står jag fint, foto efter foto, medan maken morrar och svär över nåt objektiv som inte håller vad det lovar. Jag försöker smygvända mig åt andra hållet, i hopp om att maken inte märker nåt. Vilket såklart är ett mission impossible, maker ser skillnad på min fram- och baksida av huvudet! Suckande poserar jag snällt vidare. Maken byter objektiv, sedan byter han kamera, sedan byter han successivt humör i takt med att utrustningen fungerar bra eller dåligt. Sammanbiten som en sjökapten på ett stormigt hav. (Ska tillägga att han bränner av foton på mig i detta nu, när jag sitter i soffan i en osmickrande position.) Gullig som han är brukar han komma med uppmuntrande tillrop till mig när jag poserar hit och dit. Och svag för smicker är jag, så det brukar fungera som bra bränsle till min fotouthållighet : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar