onsdag 30 juli 2014

att shoppa utan att köpa det en ska ha

Idag åkte jag och dottern in till stan. Göteborg. Vi skulle egentligen bara till en affär, och köpa en sak. Men vi gav efter för ett cafebesök också. På ett av stans dyraste caféer. Men mysigt var det. Inte så prisvärt, både jag och dottern har en dålig ovana att aldrig äta upp det vi köper. Men ögonen ska ju också äta, som jag brukar säga.

Vi skulle köpa batikfärger. Visste att det fanns i en affär, men jag kom på en som var billigare. Så vi drog dit. Tänkte köpa det vi skulle ha och åka hem sedan. Oj, så fel jag hade...

Första affären var flyttad. En hyfsat bra bit därifrån. Inga batikfärger inköpta. Vi började gå. Kom på massa saker vi kunde titta på/shoppa på vägen. Men INGA kläder, dottern förklarade att hennes garderob var överfull. Kan en garderob b l i överfull??? Med tre kassar i händerna, och två timmar (!!) senare kom vi fram. De hade inga batikfärger! Men lite annat smått o gott vi "behövde". Så vi siktade in oss på den affären jag vet att det finns i. Den låg nära, som tur var. Men det var ju fortfarande affärer att slinka in i, Domkyrkans grönska att beundra, Knapp-Carlsson att förundras över... tog en timme till. Sedan var vi på plats. Hittade batikfärger. Velade och velade, slutade med att vi gick därifrån med SPRAYfärger istället!! Var ganska nöjda. Hoppade på spårvagnen hemåt. 4 timmar efter det att vi tagit den in till stan.  Väl där ångrade jag mig, och ville haft mina batikfärger ändå. Kanske tar en liten ny tripp in till stan imorgon, bara för att köpa batikfärger och inget annat. Men kanske kan klämma in en fika...och den där tröjan...

HÄR ÄR VÅR SHOPING:
En hoppa-runt-skip-grej (omöjlig att använda)

5 badbomber (bra pris!)

2 äppleluktpåsar (helt onödigt, men oemotståndligt billigt)

fotoram med plats för massa foton (cool, redan trasig)

magväska i form av vattenmelonklyfta (why???)

super-klurigt-pyssel-för-resan-bok (men den var bra, till långa flygresor)

minilimpistol (orkade inte köpa limstift till bara…)

hjärtformad hårborste (fin, men onödigt stor till min lilla necessär)

halstabletter (har inte ont i halsen)

färgpennor (passar pysselboken, dubbla dessutom)

skrivbok (till dagbok, sa dottern)

en blå peruk (visade dottern Buttricks, dottern kom på att hon absolut behövde en)

ett navelpiercingsmycke (present till mig själv)

Faktum (favvotidning)

sprayfärger (här ska kreativiteten blomma)

stor vit väska (att spraymåla)




4 kommentarer:

  1. Tack, då är jag inte ensam : ) Det är så skönt att inte stressa runt heller. Bara låta en dag få ta lite tid...

    SvaraRadera
  2. Hahaha, känner igen mig! Utom de få gånger jag ska shoppa kläder som jag hatar. Då blir det snabbast möjliga för att inte behöva lägga så mycket tid på det...

    SvaraRadera
  3. Hahaha jag och mamma skrattar åt era underbar inköp! Vi känner igen så väl ;) <3 kram på er!

    SvaraRadera