måndag 7 mars 2016

Kort men kul

Rubriker kan vara vilseledande, ledande, eller vägledande. Denna rubrik, kära fina blöggläsare, är ingetdera. Bara ett statement för att dagens inlägg blir kort. Och lite kul.
 Jag har idag två roliga (?) och intressanta (?) men ack så felaktigt (!) uppfattade fenomen att dela med mig av. Det första för att dottern tycker det är så dökul, det andra för att jag tycker det är så dökul.

1. Yours truly och dottern gick en morgon lite skyndsamt förbi en sopstation, där ett gäng fågglar kalasade. Dottern, som ju är fågelskådare, stannade till för att se lite på exemplaren. Jag ser en vackert vit fredsduva bland alla kråkor och utbrister högt "Titta, där är en vit fredsduva!!" När duvan tittar åt vårt håll inser jag mitt pinsamma misstag och tillägger "Som visst är en fiskmås..."Dottern skrattade så tårarna rann, och det ekade mellan höghusen. 
2. Dottern å andra sidan misshörde några dagar senare "Vi ska bada nakna på Sergels torg" och trodde de sjöng "Vi ska bada nakna för säkerhets skull". Vilket ju blir oerhört roligt och svårtolkat om det sätts in i ett sammanhang!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar