söndag 22 maj 2016

fågelflirt

Idag blir det ett fågelfotoinlägg från Österlen förrförra helgen. Vi startar med ett skäggdopping(?)par som flirtade med varandra.


-Hallå pinglan, det är en sak som jag skulle vilja fråga dig..



-Lilla pullan, skulle du vilja vara ihop med en snygging som mig? Snäääälla...
-Okej, det kan jag väl tänka mig. Du verkar vara en hyvens dopping.



-GÄÄÄSSSS!! Hon sa JA!
(Suck, en sån skånsk bonn-näbb...) -Vi kan väl gosa lite och känna hur det verkar?


Gosgosgosgosgos...

Det är något visst med skäggdoppingkärlek ändå.

Vi såg även en jättesöt liten familj som poserade i formation för fotografen (dvs yours truly):



Men min favorit av alla fåglar vi råkade få syn på är den här kajan (råkan?) (kråkan?), som självsäkert spatserade över vägen som om hen ägde den:



Det är något visst med fåglarna ur familjen kråkfåglar ändå!! De har ett sånt härligt självförtroende. Tror jag ska ta efter det. Härmed, kära blöggläsare, ska jag bli mer som en kråkfågel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar