lördag 7 maj 2016

Österlen och överlistad blögg!!

Ha, got ya blöggen!! 
Jag är fullt V A K E N och ska blögga. Ovanligt oväntat va? Just nu hänger jag på ballisen med make o hund. Vi är hemma efter supermupermysiga dagar i vackra Österlen. 
- Vad vi gjorde mest hela tiden? Typ fotade gåsar, änder, mysko små fågglar, natur och varandra! Plus ätit den bästa frukosten i hela makens liv. Enligt honom själv atm.  Gästgiveriet hade ett så klockrent hälsotänk till frukostbuffen, allt från fantastiskt bröd och div. annat, till hemmagjorda charkuterier, knallgröna shot och Prosecco. Nu undrar säkert ni alla vem som intar Prosecco redan kl 9 på Skånemorgonen? Yours truly såklart! Kanske någon av alla golfande Stockholmarna också, vem vet? De var rätt överrepresenterade...
Vi tog en Skånsk morgonprommis kl 07.15, så det kändes helt berättigat.
Sedan hängde vi på Haväng några sköna timmar och lyssnade på mer stockholmska, innan vi drog till Brösarps vackra backar och ytterligare ännu mer stockholmska. När jag väl träffade på en skåning var mitt skånska språköra så ringrostigt att jag inte förstod många ord av vad hen sa. Men badade fossingarna i Havängskt Skånehav, det gjorde jag minsann!
 - Kallt? Ja, så ända in i Skåne! Men nu är premiärdoppet avklarat för 2016. Resten av kroppen lär få vänta några månader på att doppas i havsvatten : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar