tisdag 21 april 2015

Docentinna

Idag blir det ett oinspirerat blogginhopp, jag är helt enkelt inte i bloggmood. Plus att maken just nu trycker på mina överaktiva och smärtande triggerpunkter runt axeln och skuldra, vilket gör att det är svårt med bloggkoncentrationen. Mina muskler tror visst att de måste kämpa och jobba för att hålla den skadade (läs stelopererade) axeln på plats. Vilket är helt uppåt väggarna galet, det sköter ju två feta skruvar så bra. Men säg det till mina muskler. De lyssnar inte på logiska resonemang.

Idag har yours truly blivit docentinna! Av den enkla anledningen att maken blivit docent. Tidigare var jag doktorinna av samma anledning. Men docentinna smäller ju klart högre, det är en titel med repekt i klangen. Känner min som en stram, gråhårig tant i elaka glasögon och krullig hempermanent. Men en piska i handen styr jag, aka docentinnan, över hemmet med järnhand.
- Nu kommer docentinnan, viskar tjänarna till varandra och springer omkring och gömmer sig där jag skrider fram i herrgården med klapprande stålhättor på kängorna.

Nä, skoja bara!! Jag har inte blivit allt det där. Men docentinna, det har jag blivit : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar