måndag 13 april 2015

Hemma hemma

Njuter av den kvarliggande sömnigheten av en natt på annan ort. Sängen var gudomlig, som att sväva på moln, men kudden tog en ner på jorden igen. I alla fall för mitt huvud var den något knölig och ogästvänlig. Frukostbuffén var kanske inte den mest omfattande, men den mest kärleksfulla, jag ätit utanför hemmets väggar. Jag och maken var alltså på rymmen över natten, bodde på världens vackraste pensionat precis vid havet. Ett riktigt gammalt hus var det, fyllt av skönhet och charm. Vackra rum, se här: 
Eller här:
Vad sägs om denna kakelugn i ett av rummen:
Jag fick omedelbart en känsla av att stanna här ett tag. Sitta och skriva på verandan med utsikt över havet. Gunga i deras svingande trädgunga, äta den goda maten och sova i supersköna sängen. Och bara skriva, skriva, skriva. Det skulle kunna hända... OM maken och dottern är med/klarar sig själva några dagar, OM jag blir rik, OM jag bokar in mig där. Inget känns sådär troligt, så vi får väl se framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar