lördag 8 mars 2014

En katt, en kyckling, nio juveler och kanelbullar!

Idag har jag gjort något jag inte gör så ofta. Inte såhär omständigt iaf. Jag har lagat långlagad mat. Indiskt. Det blev kyckling med nio juveler. Precis som det låter hämtade jag en fin ullig, fjunig kyckling i hönshuset, satte den i en liten bur, och gick ut för att stjäla juveler. Smaragd, diamant, guld, safirer och blingbling. Blev en tjusig kyckling. Sedan fick den titta på när jag lagade indisk mat.  Alldeles sant. 
Min katt är lite tjock. I smyg. Hon säger inte så mycket om det, men hon vill inte leka med de andra katterna på gatan längre. Hon ligger mest i sängen. Smygäter. Småäter. Okynnesäter. Jag får bära ut henne. Då sätter hon sig och tuggar i sig mina tulpaner, och tittar provocerande på mig. Typ "kolla här matte vad som händer när jag måste vara ute. Skyll dig själv!" 

Jag hörde att två ostbitar för en katt motsvarar fem kanelbullar för en människa. Och min lilla katta som är så förtjust i leverpastej, korv, salami osv. Undrar hur många kanelbullar det blir... Undrar hur många kanelbullar jag äter varje dag, utan att äta kanelbullar!! Eller Ugglis som äter feta små möss, hur många kanelbullar motsvarar en skogsmus för en kattuggla???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar