torsdag 6 mars 2014

Föreläsningar, lillfinger, kändisskap och burgare

Idag var jag på Pedagogen/Göteborgs Universitet hela dagen. Satt på föreläsningar och insöp kunskap. Ett exempel ur en föreläsning: "vi har två öron, två ögon, men bara en mun" Ja, ni förstår att det var mycket nytt som framkom idag. Bra att ha med mig i mitt kommande yrke som speciallärare.

 För att hålla mig vaken under förmiddagen satt jag och tittade på mitt högra lillfinger. Det var jätteintressant. (Intressant på riktigt alltså, utan att vara ironisk). Det rörde sig nämligen inte en endaste millimeter, inte hur mycket jag än försökte. Så där höll vi på, jag och lillfingret fram till lunch. Ja, de andra fingrarna var inte heller så alerta ska tilläggas.
 Lite lustigt var att föreläsaren stoppade mig efter föreläsningen. Inte för att jag varit ouppmärksam, utan för att hon kände igen mig. Från Hisingstidningen i våras, där jag var intervjuad i egenskap av författare. Föreläsaren frågade om jag skulle komma med ny bok snart, och var stolt över att en av hennes studenter var kändis. Hehehe, *nöjd*

Idag åt vi en extremt ovanlig middag, köpt på den mest kända hamburgerkedjan (man får väl inte namndroppa på en blogg...). Dottern åt deras största burgare. Slukade den. Snabbt. Imponerande syn. Jag retade mig mest på hamburgerkedjans erbjudande "är du hungrig var då smart och köp en dubbel ostburgare för 20kr" Saken är den att en enkel ostburgare kostar 10kr. Så det är ju helt oekonomiskt med en dubbel till samma pris som två enkla. Man får ju MER för pengarna om man köper två enkla, det blir ju två bröd mindre i en dubbel!!! Sånt där kan reta mig... Dagens i-landsproblem är identifierat. Nedan ser ni ett utdrag ur kurslitteratur ang statistik. Jag lär mig mycket på min utbildning, som sagt var.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar