tisdag 4 mars 2014

"Hämta spindeln"

Min katt har fått fnatt. Fullständigt. Vilket är helt obegripligt med tanke på hennes sansade och välbalanserade matte. Just nu leker vi apportleken "hämta spindeln" vilket är ungefär som det låter. Jag har en polsk spindel (köpt och tillverkad i Polen) som min katta är tokig i. Nåt skumt är det med den där spindeln, maken misstänker att den är delvis tillverkad i kattskinn. Jag är beredd att hålla med. Eller så är den inskrubbad med nån slags otillåtet preparat... Vem vet.
 Problemet är att en del av leken kallar kattan "okynnesklösa på de möbler jag absolut inte får klösa på, och UNDER möblerna så matte med sin förstörda axel inte kan ta mig". I kväll fick jag tag i en lång sticka och petade på henne med. Kan ge mig fasen på att jag hörde katten hånskratta under soffan. Men söt som hallonlakrits är hon, min lilla lönnfeta katta. Här som kattunge i mötet med första snön


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar