tisdag 5 maj 2015

Här ska ta mig tusan hashtaggas

Asså, jag har ju gjort helt fel. Gjort bort mig i bloggosfären. Jag har ägnat tre inlägg åt att produktplacera, men glömt bort den viktiga fyrkanten. Hashtaggen. Har inte taggat mitt budskap, hur ska det då nå fram? Ajaja, helt bortkastat. Vet inte heller om det är någon mening med att hashtaggbomba inne i blogginlägget, eller om det är i rubriken som gäller. Kanske ska köra med både hängslen och skärp ett tag, och tagga kors o tvärs. Börjar nu. #gårdagensinlägg #noteraprodukterna #läsminblogg #hashtaggarbättreframöver #varförgörjagdessahashtaggar #skaslutahashtagganu
Förresten, varför ordet hashtagg? När man står i telefonkö och ska skriva in sitt telefonnummer säger den mekanistiska telefonrösten alltid "....avsluta med fyrkant". Inte. "... avsluta med hashtagg". Läste att det svenska ordet är fyrkantstagg, att fyrkantstagga, men det är ju lite väl osmidigt att använda. Typ, "jag ska fyrkantstagga nästa gång jag produktplacerar".
Ett fyrfaldigt leve för fyrkantstaggen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar