torsdag 28 maj 2015

Skynda skynda fotofynda

Idag drog jag och maken iväg på fotorea på Emmaus B. Kl 10 öppnade de, tio i 10 stod vi i kön. I ösregnet. Utan jacka. Tillsammans med en handfull (andra) fotonördar. Alltså, jag är ju ingen fotonörd egentligen, mer ett trevligt sällskap. Och instantkameranörd. Trots min oinsatthet så hittade jag visst en hel del bra grejer, väskor, färgade linser, negativhållareljusbordgrej, och lite hit o dit. Men det nästbästa av allt är min nya kameraväska, det bästa är min nya Fujifilminstantmini! Fynd båda två, men mest av allt min nya FujiInstantmini. Den är så himla fin, och kommer så bra överens med min Lomoinstant. De delar filmsort. Och vet ni? Det bästa? Att båda mina favvoinstantkameror får plats i min nya kameraväska. Samtidigt.
 Nu sommar mina ögon, så gonatt blöggen, ses imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar