måndag 9 mars 2015

busy måndag

Idag fixade jag till alla mina myndighetsärenden. Tråkigt men rätt smidigt. Ringde mitt favoritställe Fk. Fick höra att det var 15 min telefonkö och telefonrösten frågade om jag ville vänta i luren eller om jag hade något bättre för mig med mitt liv. Jag tryckte på 2, dvs ring upp mig please, jag har lite att pyssla med. (Vilket var ren lögn, jag tog mig inte för nånting i väntan på Fksamtalet). Jag väntade o väntade, vågade inte ens gå på toa. Skrev lite på en av mina pågående bokprojekt och väntade lite till. -Det var värst vilka sega 15 min, tänkte jag för mig själv. Tror sjuttsingen det, då hade det gått drygt 60 min!! Efter ca 1 1/2 tim blev jag uppringd. Så att telefonkön var på mer än 15 min var ju minst sagt en voluminös underdrift. 

Jag kastar ut två frågor här på min otroligt välbesökta blogg. 
1. Hur ser man vilka som är hanar och honor på dessa trädhängen? (Dotten lärde mig idag)

2. Vad/varför/hur/när har min rosbuske bär??? (Ingen aning, varken jag eller dottern. Eller maken).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar