fredag 6 mars 2015

Spelfredag old style

 Idag på fm fick jag ett telefonsamtal från dotterns skola. Jag fick upp tre val i mitt huvud; 1. Dottern som precis börjat åka buss själv har inte kommit fram, 2. Hon har ställt till med något ofog, 3. Hon har blivit sjuk eller ramlat ner från ett träd.
Alla alternativ kändes osannolika och har hittills aldrig inträffat. Det visade sig vara elak migrän. Som otur var hade jag ingen bil hemma just idag, men som tur var träffade jag en snäll granne som körde mig. Dottern var en skugga av sitt vanliga jag, bara att stoppa ner henne i soffan med Ipren, täcke, honungsvatten, rostad macka och massa kärlek. Sakta men säkert återvände hon till sitt vanliga glada pratiga jag. Vi beslöt oss för att spela lite sällskapsspel. Inga såna där interaktiva varianter, eller via konsoller och tv-apparater. Näe, först en hederlig 3-i-rad-turnering. Dotterns huvud var nu i utmärkt form och en mycket svårslagen motståndare. Ett fint 3-i-rad har jag, fått av min pappa
Sedan var det dags att testa det Bagh Chal vi köpte i Kathmandu i somras. Äntligen återfunnet här hemma. Så vackert spel, och handgjort. Lite klumpigt att spela, de fyra lejonen är liksom lite för stora för spelplanen. Men de tjugo getterna är små och pigga. Reglerna tämligen enkla, och ett helt ok spel. Fick oss att lääääängta tillbaka till Nepal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar