söndag 22 mars 2015

en finfin svärsöndag

Idag åkte vi till mina fina svärföräldrar för några timmars söndagshäng. Alltid lika mysigt och idag var inget undantag. Tvärtom kan en säga. Hela klanen var samlad, vilket innebär 15 pers. Min kära svärfamilj. Där var såklart först och främst svärföräldrarna, men även mina älskade tre svägerskor med respektive och diverse tillhörande barn. Plus två hundar. Fullt hus mao och en skönt kaos. Alla är sådär minglade av sig, man  pratar en stund med alla och tar sig tid för varandra. Jag är så lyckligt lottad som inte bara har min egen grundfamilj, där vi står varandra mycket nära, utan även en myllrande svärfamilj. De två klanerna skiljer sig en del, men har även många beröringspunkter och likheter. Omtanke och kärlek exempelvis. Ett dagsfärskt exempel får min svärfar statuera. Denna fixiga svärfar lovade att han skulle kunna konstruera ett cykelstyre som jag skulle kunna hålla i med min obrukbara axel. Så om den där j*dra axeln kan skärpa till sig, läka sig som den ska, och sluta göra ont finns det kanske hopp att yours truly kan susa fram i lugn takt på en Sleppshult framöver!! Det är sannerligen ett subtilt mål att sikta mot.

1 kommentar:

  1. Jag har en Skeppshult, jag hoppas verkligen att din svärfar kan fixa det åt dig!

    SvaraRadera