söndag 29 mars 2015

Hur gick det med mörkret? #blogg100

Igår släckte även yours truly, maken och dottern ner under en timme. Vi gick all in. Dottern som skulle sova är beroende av sovmusik och nattlampa. Två fel i Jorden-timme, då dessa är beroende av CDspelare och fönsterjulstjärnelampa. Vi löste det med iPhone och en batterilysande ängel. Plus löfte om att ställa allt tillrätta när timmen var över.

Jag o maken satt i mörkaste mörkret i vardagsrummet och sippade lite rödvin. 
Men vänta nu lite - i mörkaste mörkret var ju tanken iaf. Men överallt runtomkring oss lyste lampor, framförallt massa gatlampor. Det var bara inne i vårt hus det var mörkaste mörker, annars såg det ut som vanligt i området. Nu vet jag ju naturligtvis inte hur det var inne hos våra grannar, vi bor i ett kedjehusområde. Men ändå. Men det kändes gôtt i energisamvetet i alla fall. Och vi hade riktigt mystrevligt. Tex roade vi oss med att göra en skuggteater i taket med hjälp av ficklampa, och två vinglas med en skvätt vin i. Hade vi aldrig gjort om det inte var Jorden-timme. Har ni testat?  Maken har bildbevis, jag ska visa här någon dag. 

Idag sköt jag även av första Polaroidpassfotot med min Miniportrait inklusive de fyra efterlängtade plastplupparna. Blev så superkanonbra!! Lite meckigt såklart, att mixtra med stativ, ställa in extern blixt, ha koll på avståndsmätning, och se till att objekten ser lagom glada ut. Men allt klaffade faktiskt. 
Ibland är det så befriande med omodern teknik och utrustning, det ger en annan känsla av tillfredsställelse när resultatet blir lyckat : ))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar