torsdag 26 mars 2015

Dressed for success or sleep?

Jag ska dela med mig av en ickepreskibrerad men rolig händelse. Det handlar om kläder. Och släktmiddag med svärfamiljen (som tur var kanske...). Såhär var det:
Jag och maken har en vän i Amsterdam. Denne vän introducerade oss för kedjan Rituals för ca sex år sedan. Allt sedan dess har vi väntat på att denna underbara shop med sina fantastiska produkter ska dyka upp i Sverige och Göteborg. Så har nu skett, till vår stora lycka. Vi shoppar där när tillfälle bjuds, allt från teer till handscrub, duschmousse och kläder. Ja, de har lite kläder. Jag fick tag på en underbart mysig klänning i mörkgrå trikå och orange spetskant. Ett stort plus för att den var på ordentlig rea, ett annat plus för att jag kan ta på mig den med mig kaputta axel. Utan större reflektion hade jag glatt på mig min klänning på släktmiddag hos fina svärföräldrarna för några veckor sedan. Ingen sa nåt om klänningen. Men så häromdan när jag skulle ta på den igen påstod maken att det inte alls var en klänning utan ett nattlinne! Jag protesterade, såklart, men lämnade plagget (!) kvar i garderoben. I lördags var jag på Rituals för att köpa te. Frågade den trevliga expediten vad mitt klädesplagg som jag köpt där var, klänning eller nattlinne. Expediten skruvade på sig och kom med undanglidande svar. Jag tappade tålamodet lite och gick rakt på sak.
Jag: - Men skulle DU ha den på släktmiddag eller bland folk?
Expediten: - Nej, gud nej!! Det är ju ett nattlinne. Möjligtvis en hemmaklänning för soffan framför TVn.
V.S.B för maken. Ridå för mig. Men nu sitter jag iaf i min sköna sovsoffklänning och kollar på TV. Känns mer relevant än släktmiddag om jag ska vara ärlig : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar