torsdag 12 mars 2015

lite gladare är bloggen idag, #blogg100

Tack ni snälla som tagit er tid till att muntra upp min något nedslagna blogg idag, den mår mycket bättre nu. Hade nog en sväng av bloggfluensa, var opasslig och allmänpåverkad. Idag blåser friska vindar in över bloggen igen och den sprudlar av livsglädje.
 Idag hade jag planerat att lägga upp ett litet fint instantfoto på en nyckelpiga som hälsade på mig på min uteplats. Men tyvärr bestämde sig min Lomo-instant för att förstöra hela grejen genom att slå på sin blixt. Förstört. Bara en vit uppspärrad fläck i mitten av bilden, precis där nyckelpigan sitter. Och sedan var nyckelpigan puts väck. Retligt är ordet. Men det är ju det som jag gillar med instantfotografering, att det inte går att göra om. En blir så bortskämd nu för tiden av digital fotografering, då kan ju ett foto tas om och om och om och om och om och om igen. Men med instanta kameror gäller det att få fotot rätt direkt. Vilket jag lyckas med ungefär en gång av fem. Eller i bästa fall en av tre kanske.
idag har yours truly haft en härligt produktiv dag, jag har skrivit disciplinerat och omfångsrikt. Både på ett bokprojekt och diktande. Enligt Metrohoroskopet skulle jag idag mer fokusera på plikter och ansvar än personliga intressen, så det kanske ligger i linje med min skrivdisciplinerade dag. Skönt när Metrohoroskopet stämmer, då känner jag mig harmonisk och i fas : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar