måndag 2 mars 2015

Vad katten är det i påsen?!

Har ni tänkt på det här med katter i kombo med påsar och lådor. Kanske era katter är av annan uppfattning, men min katt ä l s k a r dem! Som liten kattunge kröp hon in i ett litet kuvert;

Nu när hon är vuxen (och lite vinterfet) får hon definitivt inte plats i ett kuvert. Men så fort det ligger en plast- eller papperspåse tillgängligt framme ska hon in dit. Ser jätteroligt ut. Speciellt när hon kryper in i påsen och sedan börjar springa omkring på golvet utan att hon syns. Bara en påse som springer. Labero!  Sedan kommer hon på sig själv med att vara lite barnslig, kryper skamset ut ur påsen, gäspar stort och börjar tvätta sig. -Det var inte jag, säger hela hennes kroppsspråk. Idag var det en papperspåse som fick besök av min katta
Mysmys. Det enda hon undviker är svarta påsar. Troligtvis ser de ut som den elaka svarta katten som bråkar med henne ibland. Hon är livrädd för alla svarta saker, till och med svarta strumpor. Tittar misstänksamt på en eventuell svart strumpa och går en lång omväg runt. Som den goda, pedagogiska matten jag är brukar jag gå fram och klappa på den farliga strumpan/Tshirten/linnet/byxan/föremålet för att visa att det är snällt. Katten tror mig inte, hon skakar bara skeptiskt på huvudet och tassar iväg. Sötkatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar