måndag 23 mars 2015

I väntan på fyra plastpluppar

Eller små plastlock kanske en kan säga. Nu vill nu allt veta vad yours dillar om va? Så här är det. Jag har ju tidigare skrivit om min faiblesse för instantkameror, bla Polaroid. Nu har jag ju kommit över först en, men sedermera två, Polaroid Miniportrait. Den ena är det inget nini med, den är stor och klumpig och "på vänt" tills det kommer filmer till. Men den andra däremot är mindre, och efter en del förseningar har min beställda film till kommit. Häromdan skulle vi testa det lilla åbäket, jag o maken. Jag är ivrig och vill skjuta av ett kort, maken var noggrann och full av förberedelser. Blixt och inställningar och hejohå. Men till slut kunde vi sätta igång. Om ni av en händelse inte känner till modellen Miniportrait kan jag meddela att det är en passfotoinstantkamera, med fyra runda hål/öppningar på framsidan. Tanken är att man antingen kan täcka för tre hål i taget och turas om vilket som ska bara öppet. De andra ska ha plastlock för. Min Polaroid miniportrait kom utan lock, men maken trollade fram universalmaterialet silvertejp och löste det hela. Vi sköt av fyra olika porträtt efter konstens alla regler, matade ut bilden, väntade 90 s och drog bort skyddsplasten som täckte framsidan. Och - Voilá!!! Det hade lyckats!! Såg exakt ut som ett fyradelat passfoto-foto i bra kvalitet! Kul, men meckigt med silvertejp istället för plastlock. Men i förrgår promenerade lyckan min väg, maken kom över fyra lock på eBay som tillhör min Miniportrait. Nu ska de bara komma också.... Längtar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar