fredag 13 mars 2015

Långsam o säker eller snabb o osäker

Dagens dilemma. Vad ska jag välja för att nå ett mål? En snabb och osäker väg eller en långsam och säker. Problemet är att jag inte hänger med här riktigt. Alltså, jag har ungefär tre/fyra olika mål för tillfället. Men medans vissa vägar till vissa mål känns långsamma och osäkra (min pissiga axel) känns andra känns relativt säkra - några snabba och några sakta. Så vad menar egentligen dagens Metrohoroskop? Jag har ju en känning av att det vill säga mig något här. Som en hemlig kod, ett hemligt shiffer jag måste lösa. Enigma.

Idag firade jag fredag den 13 med att ha en extra kass axeldag och världens dummaste felkörning. Jag skulle vara hos min supergulliga sjukgymnast kl 10. Planen var att åka hemifrån 9.30 med ett förseningsutrymme på 10 min, då det tar exakt 20 min att köra utan köer på motorvägen. Jag kom iväg ytterligare 4 min senare, vilket var dumt nog. Men det flyter på bra med trafiken, jag pratar med fina mamma och kör lugnt och metodiskt (hade såklart pratsnörena i örona). När kl är 5 i 10 inser jag att jag inte alls närmar mig sjukgymnastiken. Tvärtom, jag är väldigt långt ifrån. Shiiiit, jag sitter och kör till dotterns gymnastik istället! Dit ska jag ju inte! Det ligger helt åt fanders åt fel håll!! Nåväl, jag  kör tillbaka, chansar mig fram, tappar bort mig, är vilse, hittar bäring igen, ringer sjukgymnastiken som inte svarar men jag lämnar ett meddelande på telefonsvararen att jag är sen och skyller på trafiken, hittar rätt, kommer fram 10.10. Pew!
Ja, men kanske är detta Metrohoroskopet menade! Det stämmer väl ganska bra? Troligtvis var det meningen att jag skulle köra fel och ta en lång omväg. Vem vet vad som hade hänt annars? : ))

1 kommentar:

  1. Läste någon gång om det där fenomenet. Att hjärnan liksom tar över och sköter bilkörningen själv, när du är upptagen med annat, och att hjärnan i och för sig klarar trafiken utmärkt, men inte alltid vet vart du ska, utan det blir en väg du brukar köra... För de flesta händer det när de kör till och från jobbet och de för ovanlighetens skull ska någon annan stans än arbete/hem...

    SvaraRadera