tisdag 10 mars 2015

Hjälp, ska jag få en ovän idag?

Det handlar om Metrohoroskopet, min dagliga bibel. Oftast verkar det vara skriven direkt efter mitt liv, oftast stämmer varje dag till 110%. Men idag. Jisses. Idag hoppas jag verkligen att det i n t e stämmer. Det är 4 1/2 tim kvar på dygnet, sedan har jag klarat mig. Det gäller att jag håller mig på mattan resten av kvällen. Vad det står?

 "Det börjar skära sig mellan dig och någon annan, och ni bör nog försöka reda ut det hela tämligen omgående!"   

Och jag som är så ruggigt konflikträdd. Jag vill inte skära en relation, jag vill inte bli ovän med någon, jag vill inte säga emot någon. Bara leva i amish-liknande frid och harmoni med alla. Och, om jag nu råkar hamna i onåd vill jag inte reda ut det! Jag är rädd för att reda ut. Vem kan nu den där Någon vara som jag ska börja bråka med? Åååhh, eländiga Metrohoroskop, varför ska jag tro på dig. 
Kanske är det min katt som avses. Det skar sig mellan oss idag när jag förrådde henne och tog henne till veterinären. Hon blev mycket förnärmad, liksom så många andra katter är hon rädd för veterinären. 
Ungefär som jag och tandläkare. Idag fick hon bara en snabb vaccinering, hann inte ens pipa innan det var klart. Men lite sur på matte blev hon allt. Fick mutas med ny leksak, en liten leksaksuggla doppad i kattmynta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar