tisdag 6 maj 2014

Å så en till...och en skimrande sjöhäst

Kommer ni ihåg att dottern införskaffade 3 1/2 grodyngel häromdan? De var nere och vände på 3 då den som var halvdöd (nr 1/2) dog, men är nu uppe i 4. En till har lyckats slinka in i kakburksakvariet, trots att dottern hade lovat att inte putta in fler... Men denna räddades visst från en spann, där den halvtorr satt på väggen. Jag bidar min tid, slår vad om att det kommer smyga sig dit någon mer. Men jag hoppas inte det!

Dottern har problem med vader och hälar, hon är för kort i vadmuskler och hälsenor. Inte helt lätt när man är gymnast, men en konsekvens av tågång som liten. Tyvärr... Siri 7 1/2 år är ganska sur på Siri 2 1/2 år för att hon började gå på tå. Eller springa rättare sagt. Hur som helst, jag o maken har lovat att hjälpa henne. För min del innebär det b.la massage varje kväll. Hittills har jag använt en fantastisk massageolja som jag fått av min snälla syrra, men den vill jag inte riktigt slösa på dotterns vader. Så jag hittade en oöppnad tub bodylotionkräm som vi köpt på rea. -Den blir bra! tänkte jag utan att läsa på tuben. Klämmer ut en rejäl klick. För det första så luktar den Coca-Cola goes spearmint och blommor, för det andra så är den skimrande! Och inte lite heller! Dotterns vader blir nästan självlysande. Dottern kan inte ligga stilla och slappna av när hennes mamma ropar -oj, wow, du är helt glittrig! Men ligg stilla nu!!" För att jämna ut resultatet smetade jag ut shimmering bodymilk över hela dottern. Hur jag tänkte där är lite oklart. Men ojojoj, vad dottern skimrar, glittrar och glänser. Hon krumbuktar runt sig i sängen för att titta på alla sina delar, och är mycket nöjd. Jag är sådärnöjd. Dottern hoppas det ska vara kvar imorgon, så hon kan visa i skolan. Jag, personligen, hoppas det ska vara borta imorgon. Så hon blir vanlig dotter igen, min skimrande sjöhäst : )

2 kommentarer:

  1. Heja grodynglen! Och vem skulle inte vilka vara en skimrande sjöhäst, om så bara för en dag!

    SvaraRadera
  2. Jag kanske ska dutta i lite av salvan i grodyngelvattnet, så kanske de växer upp till skimrande grodor ; ))

    SvaraRadera