måndag 26 maj 2014

Easy come, easy go

Igår berättade jag ju om våra två nya räddningsobjekt i djurvärlden, som hamnade i min personliga kategori "äckliga-djur-jag-låtsas-gilla-inför-dottern-för-att-framstå-som-en-bra-mamma". De två nya, gröna larverna som jag hittade i min stackars hårt skadedjursdrabbade häck. Och nu menar jag buskhäck. Alltså, den häcken som är framför vårt hus, bestående av grenar och gröna blad!!! På sedvanligt vis stoppades de ju ner i en kakburk, med håligt lock. Grejen är den, att när jag tittade in där imorse hade de ju inte alls ätit upp varandra som jag hoppats. Tvärtom. De små bastarderna trivdes så gott, förutom att äta mycket löv och plutta ut mycket sk*t hade de ........ lagt massa äckliga, ljusbruna ägg!!! Blääääsch. Ofräscht, på nåt sätt. Dottern höll med, hon tyckte det blev lite väl mycket av det larviga. Så maken hällde ut dem på baksidan, i skogen. Men inte puppan, min gamla äpplelarvskompis. Den fick stanna kvar i kakburken. Vi hoppas den ska bli något alldeles extra, en vackert mystisk och sydeuropeisk fjäril. Äpplet var nämligen daterat från sydTyrolen, detta exotiska paradis : ~

I övrigt fajtas jag med Power point, min presentation. Tur nog har jag bra support här hemma, nämligen maken. Hyfsat med tålamod har han också, trots att jag gärna lägger större vikt vid animeringen av bilder än själva innehållet i pp:n. Men så är det, yours truly tycker det är viktigare att ett moln flyger in snyggt i bilden, än vad som står i molnet. Nåväl, det ska nog bli ordning på detta med, sa hon som tappade en ask nålar i en höstack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar