lördag 17 maj 2014

Gebegevarvet, inkl limerick

Ingen har väl missat att det var Göteborgsvarvet idag?! Jag har förärat dagen med en limerick:

Limerick: gbgvarvet
Det drällde av löpare i stan
svettångor i Götet hela dan.
Solen stekte,
vinden smekte.
Själv fikade jag på en gräsplan!

Återigen spåddes vädret bli drägligt, men lyckades ändå bli odrägligt varmt. Jag är, från botten av mitt hjärta, djupt imponerad av ALLA som sprang/joggade/lunkade/lufsade/promenerade/hasade sig runt idag. Djupt imponerad. Ni var ju så många. Så målinriktade, fokuserade, glada, sammanbitna, och framförallt, svettiga!! Jag o dottern peppade från en mysig, soft gräsplätt. Vi åt och fikade av hjärtans lust. Dottern intog sin favoritposition på Varvet:
Där uppe satt hon, med en Dumleklubba som sällskap, tjoade lite sporadiskt och halvhjärtat till löparna. Så kom han då, maken, tillika dotterns pappa, och susade förbi. På lätta fötter. Ni se vad lätta fötterna är, de nuddar inte ens marken. Tyvärr blev det för varmt för att persa, men två små minuter över pers i en värme som makens kropp och själ hatar att springa i är MVG med spets : )




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar