torsdag 1 maj 2014

Råd jag ger men sällan gör

Jag har ofta under mina år som en levande själ träffat många  människor som står i valet och kvalet. Som väljer mellan två saker/företeelser/jobb/partners... Till alla dessa själar lämnar jag ett och samma råd: "Gör en lista"!  Mitt standardsvar, mitt lösning, mitt sätt att se på saker och ting. Och de gör det! Och de ser på problemet med nya ögon.  Min insats är ju tämligen enkel, det är ju andra som får göra jobbet. Jag övervakar bara det hela, kommer med små infall och tillrop!
Nåväl, jag ska se om jag kan ge mig på en lista idag. Det blir i så fall min allra första. Den heter "detta vill jag göra nångång i mitt liv"
1. Lära mig sjunga
2.  Försöka lära mig måla
3. Gå på glödande kol
4. Hålla en tarantella
5.  Surpise!! ... ?!!!
Ja, 5:an håller jag öppen, det finns mycket jag vill göra där, men vissa delar av mig säger nej, de är grymt svårövettaliga.
Detta inlägg har jag skrivit i sömnen, vilket gör att det mesta har jag raderat, det blev mest drömdille

1 kommentar:

  1. hej !

    Jag är nyfiken lite på hur du skriver och vad du skriver .Jag håller på att skriva en bok men behöver komma i kontakt med en författare om detta .Mer info få du lite senare.Du kan kontakta mig på adifina@outlook.com//Mvh Laura

    SvaraRadera