torsdag 29 maj 2014

Limerick a la Öland

Hur sammanfattar man finfina dagar på Öland, med finfina föräldrarna, på bästa sätt? Men knappa 20 min. kvar till tolvslaget? Då tiden för att skicka iväg detta blogginlägg, liksom Askungens outfit, försvinner i intet? Ofta när jag vill ha nånting sagt blir det till en sångtext. Men jag kan ju inte gärna stämma upp i skön(?)sång här på bloggen! Istället pillrade jag ihop en liten limerick, igen, den tredje i mitt hela liv. Kommer snart. Måste bara återkoppla till mitt inlägg igår, men missuppfattade låttexter. Jag glömde nämligen min knäppaste. I alla år, fram till för nåt år sedan, förstod jag inte vad Aretha Franklin menade i låten "respect", trodde det var nonsens som hon bokstaverade. Och med tanke på att hon, i mina öron sjöng, "R. E. S. T. C. P. T" är det inte så konstigt. För vad betyder det? Nån som vet?
Hur som helst, här kommer limericken - och jag hann i tid i dag också ; )

Limerick: dagar på Öland
En mor och en far på Öland
får besök av sin dotter ibland.
Spelar yatzy och kubb,
käkar hemlagat krubb.
Och spanar efter snäppa och and!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar