måndag 19 maj 2014

Godis, tårtor, kakor och milkshake!

Idag har yours truly varit på konferenshotell minsann. Det händer inte dagligdags direkt. Eller veckovis. Eller ens i månadscykler. Det händer e x t r e m t sällan. Men idag var vi där. Största behållningen var maten. Läs fikat. Läs allt som är onyttig. Det var så oväntat, det känns som att alla ska vara så förbenat nyttiga nu för tiden. Fram för mer onyttigheter, det sätter piff på livet!

Det började egentligen redan till frukosten, där det serverades småkakor. Mums, I love småkakor på konferenshotell. Sedan, in i konferenssalen. Där var den obligatoriska frukten uppblandad med syrliga karameller, vilka låg på varje persons plats. Så att ingen skulle missa godiset. Till lunch serverades det en fabulös salladsbuffé, i särklass smakfull, till detta mat. Inget att säga om det. Men till efterätt var det mockatårta, Napoleonbakelsetårta och ännu mer kakor. Puh. Som om detta inte var nog fick vi eftermiddagsfika med diverse olika bakverk, såsom wienerbrödliknande saker, donutbollar, småkakor, etc, till detta serverades en underbar smoothiekaffechokladslush nånting. Men vet ni vad det mest spektakulära var? Att utanför konferensrummet, på en vägg, fanns det LÖSGODIS! Plockgodis! G R A T I S!!!!!! Och söta, små, vita papperspåsar att lägga det i. Som påminde om tidig bardom, när vi gick till lilla, lokala Ica-handlaren och köpte lördagsgodis över disk. Enligt den klassiska "en sån, två såna, en sån, nej förresten, två såna...och ett bugg" sättet att köpa sitt godis. Hur som helst, här fick vi alltså godis. Helt otroligt. Grymt. Fantastiskt. Gott. Själv sparar jag mitt godis till lördag, till dottern. Tror jag. Lite iaf. Mycket äter jag nog upp själv. När dagens godsaker lämnat magen och börjat cirkulera runt i kroppen, så jag inte är så mätt som nu, då ska jag njuta av mitt byte : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar